Amanda-Johanna Joa: rõõmustan alati, kui märkan köögimööbli juures nahast aksessuaare

Aunmani disainer-kliendihaldur Amanda-Johanna Joa, kelle teeninduskogemus pärineb Uus-Meremaalt, jõudis köögi-, esiku- ja vannitoamööbli kavandamiseni hoopis nahakunsti juurest. Seetõttu rõõmustab ta alati, kui märkab mööbli juures isikupära suurendavaid nahast aksessuaare.

 

Kuidas sai sinust Aumani disainer-kliendihaldur, õppisid ju hoopis teist eriala?

Eesti Kunstiakadeemias õppisin nahadisaini, spetsialiseerusin nahast aksessuaaridele. Peale ülikooli otsustasin minna laia maailma rändama, elasin 500 päeva Austraalias ja Uus-Meremaal. Kui reisimisest küll sai, tulin Eestisse tagasi. Kui sündis laps, otsisin tegevusi, mida väikese lapse kõrvalt teha saaks. Nii avastasingi sisekujunduse ja see pisik on sees tänaseni. Sealt edasi jõudsin mööbli kavandamiseni. Köökide planeerimise valdkond on väga vastutusrikas, pingeline ja põnev. Mulle väga meeldib.

Kuidas hindad Uus-Meremaalt saadud teeninduskogemust?

Töötasin Austraalia, Uus-Meremaa ja Eesti kohvikutes ning restoranides pea seitse aastat. Peamine kogemus on, et tänu avatud suhtlemisele hakkavad kõik asjad toimima. Uus-Meremaa on hästi avatud riik, sinna reisivad kokku inimesed kogu maailmast. Linnapilt on hästi kirju, palju eri rahvusi. Turist on juba oma olemuselt tore ja sõbralik, ehkki kohtasin muidugi igasuguseid inimesi. Ühtki väga dramaatilist olukorda minu tööst seal mulle ei meenugi. Üldjuhul lihtsalt naeratad, kui keegi midagi halvasti ütleb.

Kõige valusama kogemuse teenindajana sain aastate eest hoopis ühes Eesti baaris töötades. Oli üsna varajane laupäeva hommik, baar oli tühi, toimetasin leti taga. Ei märganud, kui üks klient sisenes ja lauda istus. Kui paari minuti pärast tema juurde läksin, oli ta juba end nii vihaseks kerinud, et käratas mulle: „Sina mind ei teeninda!“. Tema juurde tuligi saata teine teenindaja. Siis mõtlesin küll, et kas tõesti peab nii käituma – ta rikkus minu päeva ära, aga ta rikkus ju iseenda päeva ka ära.

Aga toredaid hetki on kümneteks kordades rohkem. Kõige ootamatum seik ehk see, kui eelmises töökohas üks noor pere tuli ostma uut kööki ekstra minu pärast. Nad ostsid teadlikult mööbli kallist salongist pea poole kõrgema hinnaga, et saada kvaliteetne mööbel ja hea teenindus. Siis tekkis küll tunne, et teen vist midagi oma töös hästi.

Sinu eelmine töökoht oli disainerina ühes teises mööblifirmas. Mida seal eeskätt õppisid?

Sinna tööle minnes hüppasin pea ees vette tundmatus kohas, ma ei teadnud varem mööblivaldkonnast mitte kui midagi. Õppisin täiesti nullist tundma nii materjale kui ka kõike seda, mida ühe köögimööbliga üldse teha saab. Sain tugeva põhja alla ning tänu sellele tunnen end praegu väga kindlalt.

Milline järgmistest  oskustest on heade kliendisuhete loomisel tähtsaim: suhtlusoskus, kannatlikkus, tähelepanelikkus, toote tundmine, aja planeerimine?

Kõik, aga toote tundmine on kõige olulisem. Kui sa ei saa aru, millised funktsioonid tootel on või kuidas see on tehtud, võid ju kliendile pähe määrida ükskõik mida. Ainult siis, kui oma toodet põhjalikult tunned, saad kliendiga konkreetselt ja hästi suhelda.

Milline köögimööbel on Aunmani klientide seas praegu kõige populaarsem?

Trende on kaks, matt ja must. Samuti matt must koos naturaalse puiduga – seda kliendid armastavad! Väga ilus kombinatsioon, julgen seda alati soovitada.

Millal ütled kliendile: „…igaks juhuks te mõelge veel…“?

Võibolla siis, kui klient tuleb ja soovib köögimööblile ainult täispuituksi, ütleb, et muud ta ei usalda. Teadmata seejuures, kui palju on olemas teisi häid materjale! Sellisel juhul küsin, kas klient võiks lihtsalt mind korraks kuulata ja tutvustan uusi põnevaid lahendusi.

Mida klient saab ise enne salongi tulemist teha, et uue mööbli tellimine võimalikult hästi sujuks?

Salongi tulles on hea teada oma köögi mõõte, samuti akende ning vee, elektri ja ventilatsiooni täpseid asukohti. Samuti tulevad kasuks esialgselt paberile pandud ideed. Siis on lihtsam pihta hakata.

Väga oluline on ka eelarve. Tihti klient häbeneb öelda, millise summaga ta on arvestanud. Aga seda ei pea üldse kartma! Meie siin salongis oleme kõike kuulnud ja näinud, meie jaoks ei ole üheski summas midagi üllatuslikku. Lihtsalt kui eelarve on teada, siis saan selle piires otsida parimaid variante, mida kliendile pakkuda.

Kas oma unistuste köögi oled juba valmis joonistanud?

Just praegu tegelengi sellega, sest varsti kolime uude koju. Aga lõplikud valikud on veel tegemata. Iseendale on mööblit palju raskem kavandada kui kliendile! Klienti kuulates tekib mul ettekujutus, milline lahendus just selle inimese kööki võiks kõige paremini sobida.

Niipalju on mul juba selge, et kui algul plaanisin kogu köögimööbli musta värvi, siis praegu kaldun otsustama pigem hallimate ja beežikamate toonide kasuks, kuhu on sobitatud mustad detailid.

Kui rääkida materjalist, siis olen ülimalt Fenixi usku. Olen seda Aunmanis vaadanud ja uurinud ja veendunud, et see on tõesti hea. Mis puudutab töötasapinda, siis ma kivi endale ei valiks, lihtsalt seepärast, et see on külm. Otsustan ilmselt kompaktlaminaadi kasuks. Sel on kiviplaadi parimad omadused – saan paigutada köögivalamu plaadi alla ning pliidi saab paigaldada tasapinnaliselt.  See uuenduslik materjal jätab väga elegantse ja peene mulje.

Kas sinu kööki, esikusse või vannituppa võib ka midagi nahast tulla?

Jaa, see oleks nii tore! Olen kõrvalhobina köökide jaoks teinud nahast aksessuaare, ehkki palju ei ole jõudnud, põhitöö on tihe. Aga kui kusagil näen nahast käepidemeid, jääb alati pilk peale. Ka Aunmani valikus on nahast käepidemed olemas, neid julgen soovitada küll.

 

 

Tere tulemast Aunmani tiimi, Amanda! Soovime omalt poolt palju rõõmsaid hetki meie seltsis ning kõrget fantaasialendu!